Gråt och skratt!

Jag hade den stora lyckan att få lyssna på Pär Johansson, han som ligger bakom Glada Hudik-teatern. Det är andra gången jag hör honom berätta och det var lika roligt och intressant som förra gången. Den här gången började Pär sitt föredrag med att berätta hur det kom sig att han hamnade i ”Uppdrag granskning”. Han gjorde det mycket bra utan att på någotvis försköna sin egen inblandning. Historierna om allt dom varit med om, alla roliga replikskiften, alla möten, ja som sagt, mycket av det har jag hört förut men det spelade ingen roll. Det som fick mig att gråta var när han berättade om Theresia.  Hur hon, på sitt eget vis, långsamt närmat sig scenen, tills hon till slut vågade sjunga. Jag tror att det tog åtta år. Då kom överraskningen, Theresia kom in på scenen och sjöng för oss!

Här kan ni även se Pär Johanssons något udda stil!

3 kommentarer

Filed under Gott och blandat

3 responses to “Gråt och skratt!

  1. Ja, jag skulle jättegärna ha velat höra honom. Vad kul att han var så bra.

Kommentera

