Dagens sjal!

Att läsa beskrivningar kan vara lätt eller svårt, en del vill ha beskrivningen som diagram och en del vill få instruktionen maska för maska.

Jag hör till den senare sorten, tycker att det är svårt med diagram.

Så här gjorde jag när jag skulle börja sticka uddspetsar, jag tror det var år 2005.

Jag tog en liten lagom stor anteckningsbok:

Jag skrev om instruktionerna så att jag själv fattade vad dom betydde:

Teckningen längs ner på varje sida la jag till när mina döttrar började sticka.

Det som skiljer sig i den här beskrivningen och den som beskriver udden i min Pyttipanna, är början, slutet och avmaskningen. Annars är det rätt lika.

Lämna en kommentar

Filed under Dagens sjal, Pyttipanna

Kommentera

