Dagens sjal!

Jag såg ett garn och blev kär. Delsvar det färgerna men även namnet tilltalade mig. Jag var i en grön period av mitt liv (den perioden har gått över nu) när jag såg detta fanstastiska garnYllotyll i Uppsala.

Trollskog G1

Jag visste direkt att jag bara måste sticka något av just det garnet.

Jag fick hjälp i butiken och gick därifrån med ett mönster, som enligt butikspersonalen, var lätt att sticka.

Det blev ett fasligt stickande och repande men till sist så blev det en sjal.

Först stickades själva sjalen och sen uddspetsen, i två lika långa bitar. Sedan syddes uddspetsen fast längs kanten. Den delen var det enda jag inte gillade och det är likadant fortfarande. Jag gillar INTE att sy ihop stickat.

Sjalen blev helt klart en favorit, jag använde den jämt. Det är ett under att den inte blev helt utsliten.

Den här sjalen var startskottet för min sjalmani.

Idag ligger den i garderoben och väntar på att jag ska få en ny grön period i mitt liv!

2 kommentarer

Filed under Dagens sjal

2 responses to “Dagens sjal!

  1. Karin

    Riktigt jättesnygg! Gillar löven på kanten 🙂

  2. Moa

    Den gröna perioden kommer jag minsann ihåg 😛

Kommentera

