Dagens sjal!

Jag har ju berättat att jag brukar sticka/virka på körövningar, det som slog mig i går kväll är att jag stickar in det vi sjunger i sjalen.

Igår kväll hade jag på mig en Tony Irvingsjal som jag virkade i våras. Då övade vi på ett verk som heter, Feel the Spirit, en underbar samling traditionella  Negro Spirituals, som fått nya arr av John Rutter. Varje gång  jag har på mig den sjalen, så påminns jag om dom sångerna vi sjöng.

Den sjalen jag stickar på nu, en Pyttipanna igen, kommer att påminna mig om Bachs Juloratorium.

Lämna en kommentar

Filed under Dagens sjal

Kommentera

