Dagens sjal!

För första gången så blockar jag två sjalar samtidigt.

Båda sjalarna är stickade i Manos Silkblend och efter samma mönster, mitt eget, Pyttipanna,  men med olika storlek på stickorna.

Den mörka har 33 uddar och är stickad med nr 5 på stickorna, den ljusare har 27 uddar och stickstorleken är nr 6.

Den mörka sjalen blockar jag för andra gången. Första gången blockade jag den torr och duschade på vatten efteråt, det fungerade inte så bra. Nu har jag blött båda sjalarna ordentligt. Man lär sig av sina misstag.

2 kommentarer

Filed under Dagens sjal, Pyttipanna

2 responses to “Dagens sjal!

  1. Eleonor

    Jag beundrar dina små konstverk och väntar med spänning på nästa och nästa. Förklara för en stickhandikappad vad ”blockad” är!

    • När man t.ex stickat klart en sjal så blöter man den och spänner ut den till önskad storlek. Förut brukade man lägga mellan fuktiga dukar eller pressa. Nu blockar man!

Kommentera

