I’m in love!

Äntligen har jag ett par nya tofflor, och inte vilka tofflor som helst utan världens skönaste!

Ett par Fitflop!

Women's Shuv™ Anthracite

Women's Shuv™ Anthracite

För dig som inte känner till Fitflop så vill jag berätta lite.

Jag har lite olika varianter, sommarsandaler, sneaker och nu tofflor.

Det här är en typ av balanssko, alltså sulan är uppbyggd på ett speciellt sätt som gör att man använder en massa muskler när man går. Fitflop själva kallar det för: Microwoobleboard.

Det här kan man läsa som beskrivning till just den här toffeln: Some will call it a clog, some a slipper, some a shoe. We say ‘who cares?’ and ‘Please wear it wherever you want to’.  We’re delighted to introduce our new SHUV. Featuring a single molded piece upper on our ergonomically engineered Microwobbleboard™ midsole, it’s pure and magical, and puts happiness at your feet.  The first edition SHUV is now available in all-purpose felt.

Så här såg mina allra första Fitflops ut:

Walkstar™ Classic Red

Har du problem med onda knän, höfter eller rygg, så kan jag rekommendera Fitflop.

Har du hälsporre, så kan jag också rekommendera Fitflop, jag har en vän som kan verifiera den uppgiften, han har nu tre par olika Fitlops.

Det enda negativa är väl att dom är svåra att få tag i. Här i Sverige är det inte så många som säljer dom och dom som gör det har ett ganska begränsat sortiment.

När jag kollar på Fitflops egen sida så blir jag avundsjuk på alla som bor i England, där dom säljs överallt.

När jag var i Oslo så såg jag att där fanns också ett mycket större utbud.

Blir du nyfiken? Kolla på deras hemsida och kolla även på deras Facebooksida.

FitFlop

Jag köpte mina tofflor på Shoescape, på Tegnergatan i Stockholm.

7 kommentarer

Filed under Gott och blandat

7 responses to “I’m in love!

  1. Lotta

    Det enda du glömde att säga är att de ev kan kännas lite hårda i början men att de snart blir de skönaste skor du haft och att manibland kan tycka synd om alla andra skor man har som inte blir använda!

  2. Det har du rätt i Lotta,dom blir bara skönare och skönare. Det är också lite trist att kolla i skoaffärer för man vet att man inte vill köpa några andra skor än Fitflop!

  3. Hmm, jag är på jakt efter ett par att ha på jobbet. Hårda sjukhusgolv. Tror du att de skulle funka där?

    • Sulan fungerar absolut, men jag vet inte hur det är med ovansidan.Dom som jag just köpt är ju liksom som i nått ulltyg. Jag har sett på Fitflops sida att dom har modeller som är just för dom som jobbar på sjukhus. Tyvärr finns dom inte i Sverigen, än. Men om du inte jobbar på avdelning utan på typ kontor eller så, då fungerar dom utmärkt.

  4. Hmm, såg just på deras hemsida att de är superbra till sjukhusgolv. Jag tror att jag får slänga iväg en beställning. Tack för tipset och ha en underbar helg!!!

  5. Lotta/robellas

    det här måste absolut utforskas!!!!

Kommentera

