Virkad disktrasa!

Jag undrar om jag någonsin kommer att börja köpa disktrasor igen?

Just nu så är jag väldigt förtjust i mina egna hemgjorda.

Det tog ett tag att vänja sig vid att sugförmågan inte är lika bra,  ur den synvinkeln kan den inte jämföras med en wettextrasa.

Men fördelarna överväger.

Jag upptäckte snabbt att den hemgjorda är effektivare när man ska gnugga bort en fläck.

När den känns smutsig så stoppar man den i tvättmaskinen ihop med t.ex handdukar.

Det bästa är nog att den, liksom livar upp tillvaron när man diskar och torkar av spisen och sånt där tråk, ni vet!

När man stickar eller virkar sin egen trasa så kan man även passa på att experimentera med olika tekniker och färger.

Det här hittade jag på tuben:  http://youtu.be/inUleg__vaU

Nu har den tvättats ett antal gånger så den ser inte riktigt likadan ut som på bilden, men den är fortfarande fin!

5 kommentarer

Filed under Stickat

5 responses to “Virkad disktrasa!

  1. Lotta

    Undra (r)…… Du bad ju om det ;)!

    Jag kör mina vanliga Wettexdukar i tvättmaskinen tillsammans med handdukar och då blir de som nya.

  2. evadiakon

    Har du någon beskrivning på disktrasan?? Och tips på garn:-) man måste ju börja med något och då känns en disktrasa mest nyttigt.

  3. Elin W

    Jag stickar mina trasor i moss-stickning och använder garnet FLOX, det suger jättebra.. 🙂

Kommentera

