Syfestivalen!

Det blev en trevlig dag!

Jag åkte till Syfestivalen ihop med två garnkompisar från jobbet.

Som sagt, det blev en väldigt trevlig dag, mycket garn och annat kul. Jag var på två workshops, en där jag fick prova på dubbelvirknning, som passar utmärkt till t. ex grytlappar, och en där  jag  lärde jag mig att fläta armband med en metod som kallas, Kumihimo, det var kul!

En hel del inköp blev det också: Fyra nystan Tokyo, ett mysigt garn som jag låter min yngsta dotter få, för att sticka en halsduk av. Två nystan Babysilk med mönster till handledsvärmare i patentsticknng. En stor härlig härva  rosa/ljusbått/vitt, päls-och merinoullgarn, blir nog en sjal så småningom.

Fyrkantiga stickor är något jag läst om och nu kan prova 😀

Jag ”Hejade” på alla med en en virkad blomma på sig, det var kul!

På förpackningen till dom fyrkantiga stickorna, står de:

For those who love to knit.

Nu får jag frågan: Jaha, men om man inte gillar att sticka då?

 

3 kommentarer

Filed under Stickat

3 responses to “Syfestivalen!

  1. bra inköp, grattis till dom!!!
    vinglaset…nä de va inge inköp va????? 🙂

    • Hahaha…undrade just om någon skulle lägga märke till glaset 😀
      Angående inköpen så är jag väldigt nöjd. Hoppas du gör en massa fynd i morgon!

  2. Helena Lövgren

    Grattis till dina fina inköp. Jo jag la märke till vinglaset med, men förstår att du måste fira dina inköp.

Kommentera

