I väntans tider!

Idag hoppas jag att min väntan är över.

Egentligen är det väl rätt fånigt att gå och längta efter en ny mobil men så är det!

Idag ska den alltså komma, men problemet är att den levereras vid dörren och hur gör man då om man inte är hemma?

Jag tar inga risker för igår, när min systerson skulle få sin mobil levererad, så la dom den bara i brevlådan, utan att meddela det. Dessutom, la dom den i FEL brevlåda!!!!  Vilken tur att min syster har ärliga grannar!

Man kan ändra leveransadress, och då riskera ytterligare en dags försening, det går ju inte.

Man kan se till att hålla sig hemma hela dagen, det är inte heller så lätt, jag kan vara hemma halva, eftersom jag jobbar till sent ikväll.

Hunden kan jag inte gå ut med, för tänk om den kommer just då!

Mat kan jag inte gå och handla.

Duscha, det törs jag inte.

Så här sitter jag nu, jag får äta det som råkar finnas tilll hands, det blev faktiskt inte så illa.

Jag har skrivit en fin lapp med instruktioner till leverantören om att paketet kan, nej ska, lämnas hos min granne som ska vara hemma hela eftermiddagen.

Sen är det bara att hålla tummarna att min granne är hemma när jag kommer hem ikväll.

Ja, jag vet att det kanske är lite fånigt, att det faktiskt bara handlar om en pryl.

Fast, som en kompis till mig sa: Alltså, jag kan klara att min kille är bortrest en månad,  men jag skulle faktiskt inte klara att vara utan min mobil ens en dag!!!

Här kommer en bild på min Kajsa Varg-lunch.

Stekta ägg på Lingongrova, avocado, sharonfrukt och kaffe!

 

Lämna en kommentar

Filed under Konstigt

Kommentera

