Fundering!

Såg ett reportage, i tidningen idag, om ett gäng med glada ungdomar som skulle åka på tävling. Det var inget konstigt med reportaget i sig  men jag fick en dålig känsla i magen när jag såg bilden.

Varför är det så att unga flickor ska ”spökas ut” så att dom liknar vuxna och ofta med ganska utmanande kläder, varför ska flickor i yngre tonåren se ut som strippor?

Har flera gånger reagerat på samma sätt, med olustkänsla i magen, när jag varit på musik och dansskolans konserter. Småtjejer dansar och mimar till låtar som handlar om sånt som dom, i mitt tycke, är alldeles för unga för, och naturligtvis med nätstrumpor, urringat och kortkort.

Hur kommer det sig, visst är det väl vi vuxna som har ansvaret?

Kanske vi tycker olika om det, men jag gillar det inte!

4 kommentarer

Filed under Konstigt

4 responses to “Fundering!

  1. Lotta

    Håller helt och hållet med! Reagerade likadant när jag läste EP i morse.

  2. solbritt

    Det är så sorgligt, önskar att de fick leka barnsligt och fantasifullt med vuxenmysterierna väntande några år,

  3. Det kanske inte är dom själva som ska bestämma vad dom ska ha på sig på sina shower 😉 Jazz är raffigt också! Men jag håller verkligen med dig!

Kommentera

