Torris!

Ögonen svider och rinner, när jag är utomhus så ser det nog ut som om jag går omkring och gråter.  Varje år så tar det några dagar innan jag kopplar ihop dom rinnande ögonen med att det blivit kallt ute. Det är liksom lite ologiskt att när ögonen är torra, så rinner det tårar!

Händerna blir också torra och fnasiga, nagelbanden fransar sig, det är också med anledning av kylan.

Så, vad gör jag  åt detta? Jo, jag dropppar och smörjer, droppar och smörjer och droppar och smörjer.

På hälsokostaffären så kan man köpa piller , dom är väldigt dyra, ca 500 kr i månaden och, enligt förpackningen, så tar det ca 6 veckor innan man märker om dom har någon effekt. Man ska ta 4 stora kapslar om dagen och helst utspritt under dagen. Jag vet hur jag fungerar och jag erkänner att jag efter bara någon vecka glömmer bort att ta kapslarna, framför allt dom som ska intas när jag är på jobbet. Efter ytterligare någon vecka så har jag glömt bort varför jag ska ta dom

Jag önskar att det fanns något piller, man kunde få på recept, mot det här. Ett piller, som man tar en gång om dagen typ morgon eller kväll.

Eller finns det något annat sätt?

Lämna en kommentar

Filed under Konstigt

Kommentera

