Mera Rose Red!

Snart har jag ännu en mössa färdig. Även den här gången blir det en Rose Red av Ysolda.

Jag stickade den mellersta storleken på stickor nr 5 och det gick åt 48 gram.

Nu stickar jag i Debbie Biss, Andes, en bleklila färg som heter Mauve.

Ett helt underbart garn, mjukt som en, ja, jag vet inte vad, väldigt mjukt.

Det är alpacka och silke och det är ingen risk att det ska bli kliigt i pannan.

Det här garnet är ju lite tjockare än det gråa, som jag stickade den förra mössan i, så jag gick ner en storlek och hoppas på att den också blir lagom.

Jag struntade i att blocka den grå, den är bra ändå.

Hahaha….det ser ut som om det ska bli en jättemössa men det är ju min dator som är pytteliten!

1 kommentar

Filed under Stickat

One response to “Mera Rose Red!

Kommentera

