Flerfärgsstickning!

Att sticka med två färger är kul.

När jag stickade min Karins Kurbitsmössa så kollade jag runt på Youtube och hittade den här fantastiska instruktionsvideon.

Jag övade och övade och til sist fick jag in snitsen.

Först får man lära sig att hålla dom två färgerna i varsin hand och sen hur man ”låser” garnet på baksidan utan att släppa greppet. Max tre maskor i rad sen måste man ”låsa” garnet.

Jag har svårt att hitta dom rätta svenska uttrycken för det här, kan dom bara på engelska, wraping floats.

 

2 kommentarer

Filed under Stickat, Uncategorized

2 responses to “Flerfärgsstickning!

  1. Supersnygg mössa! Vad duktig du är, tycker det är svårt att sticka och sen att hålla reda på flera garn och mönster….

  2. Roger

    Wow! Den mössan var ju grymt snyggt ju 🙂 Tänk om man kunde göra en sånn…men jag fortsätter nog med halsduksstickandet ett tag till 🙂 Kram

Kommentera

