Sticklust!

Jodå, sticklusten kom tillbaka, naturligtvis när det var rätt bra att den försvunnit.

Jag behöver göra andra saker just nu, inte sticka.

Har nu två projekt på gång: En Pyttipanna till Ma och en kjol till mig.

Pyttipannan är en skön och avkoppplande stickning, behöver inte något mönster eller så, bara att sticka. Det blir nog den som får följa med i morgon när jag ska med min mamma på ett sjukhusbesök.

Kjolen är också en enkel stickning, den är ny för mig så därför är jag naturligtvis väldigt nyfiken på hur den kommer att bli när den är klar.

Jag hittade kjolen genom  Online stickcaféet  på facebook, tack Amanda!

Blir den asful som kjol, på mig,  så kan den kanske bli fin som en halstub istället!

Beskrivning till Pyttipannan hittar du i högermarginalen och beskrivning till kjolen lite längre ner i bloggen.

Pyttipanna i Manos Silkblend!

Kjolen i två trådar Brops Alpaca i lila och grå nyanser!

1 kommentar

Filed under Stickat

One response to “Sticklust!

  1. Kul att kunna inspirera! Det ska bli kul att se hur din kjol blir 🙂

Kommentera

