Stormen!

I går morse så hittade jag en stor presenning utanför min ytterdörr, det var Dagmar som släpat dit den.

Min grannes staket och insynskydd hade  också brottats med Dagmar. Resterna  vajade fram och tillbaka i blåsten och jag hittade brädlappar brevid min bil.

Sent igår kväll tilltog blåsten och staketet hotade att fara iväg helt. Läget hade helt klart förvärrats.

Då min granne inte själv var hemma så blev jag lite orolig för hur det skulle gå. Jag gick ut med en ficklampa och träffade några andra grannar som också oroade sig.

Vi ringde staketägaren och fick klartecken till att få ta loss och lägga ner staketet.

Så där stod vi då, mitt i natten, två tjejer, den ena i pyjamas med feber, och brottade ner det livsfarliga staketet. Det måste ha varit en syn för gudarna 😀

Andra grannar såg vårt verk och vi var eniga om att det blev mycket säkrare  på det viset. Hoppas nu bara att staketägaren är glad över att vi fixade och trixade.

Lämna en kommentar

Filed under Oroligheter

Kommentera

