Stickkoma!

Stickkoma, för mig är det namnet på ett tillstånd mellan projekt. Något är klart och det finns möjlighet att starta upp något nytt, men vad?

Det är ett ganska angenämt tillstånd, jag är fri att göra vad jag vill. Helst ska jag väl komma på något jag kan sticka av det garn som jag redan har.

Medan jag väntar på inspirationen, börjar jag på ännu en Pyttipanna, en enfärgad, knallturkos.

Varierar lite med att göra en smalare uddspets den här gången.

Garnet är helt underbart, mjukt och skönt och lite glansigt, lika delar Merinoull och silke, från Louisa Harding.

Uddspetsen stickar jag naturligtvis på min korta Dominostickor i ebenholtz.

4 kommentarer

Filed under Pyttipanna, Stickat, Uncategorized

4 responses to “Stickkoma!

  1. Ooh! såg väldans trevligt ut. Vart hittar man mönster till detta? Eller förklaring eller vad som nu kan tänkas fungera på en ikke-mönster-läsande-människa? (hoppas hoppas…)
    Håller fullständing med dig om att stickkoma är ett bra ord. Jag är just nu i en stickkoma jag med.. Garn i julklapp och inga speciella ideér är ingen bra kombo… 😉

    • Emma, du hittar beskrivningen till sjalen här, i min blogg. Titta under rubriken mönster, lite längre ner i högermarginalen. Är det något du inte förstår så är det bara att fråga. Har du 100 gr garn så bör det räcka.

  2. Mia

    kan man få mönster på denna lite smalare uddspets också?
    De är så otroligt fina båda två och jag är imponerad!!

    • Tack Mia. Om du vill göra udden smalare så är det bara att följa samma mönster men istället för varv 8, stickar du varv 13 och då blir det varvet så här:
      .
      2 a ihop, avmaska 5 maskor avigt, (1 m på höger sticka och 9 på vänster) 6 r, 1 omsl, 2 r ihop, LA.

      Fråga igen om du inte förstår 😀

Kommentera

