Dagen sjal!

Jag blir så glad när jag läser om att andra stickar min Pyttipanna.

På stickcaféet var det någon som hade lite problem med att hålla rätt på vilket varv som var på tur och jag lovade att visa ett litet knep.

Mönstret på bilden är inte exakt lika som på Pyttipannamönstret, men principen är densamma.

Jag skrev av mönstret i en liten anteckningsbok, ett varv per sida, med en tydlig bild längst ner, som visar vilket håll stickningen ska vara åt, under just det varvet.

Någon annan undrade varför jag jag gav sjalen namnet Pyttipanna. Svaret på det är att jag ser sjalen som ett hopplock av andra sjalar och mönster jag stickat genom åren, precis som en god pyttipanna, man tar vad man har och blandar ihop.

Min första Pyttipanna är den lila som syns i headern.

Jag ser framemot att se bilder på andras Pyttipannor.

Nu ska jag sätta mig och sticka på min kjol!

 

1 kommentar

Filed under Dagens sjal, Pyttipanna

One response to “Dagen sjal!

  1. Susanne

    Först vill jag tacka för det roliga och lättfattade mönstret på Pyttipannan, håller på med den nu. Jag gör så här för att komma ihåg vilket varv jag är på..typ ditt sett men skriver bara upp varven på ett papper..typ..varv 2, varv 3, varv 4, osv och när varvet äe stickat så kryssar jag det bara. Men efter en så där 6, 7 varv så kan man det utantill 🙂 Uddkanten hur rolig som helst att sticka:)

Kommentera

