Kjolen!

Äntligen är alla maskor stickade, det blev en hel del på dom sista varven.
Än så länge så är jag inte helt nöjd, tycker att den avslutande kanten, av patentstickning, är ful. Hoppas att den blir bättre efter en omgång av min mammas ångstrykjärn.
Jag tror att jag dessutom måste sy fast en bred resår på insidan av linningen. Det behövs lite mer stadga där om jag vill att kjolen ska sitta kvar där jag vill ha den.

20120114-121751.jpg

Jag har stickat den i Fabel och storlek L. Det gick åt 248 gr.

7 kommentarer

Filed under Stickat

7 responses to “Kjolen!

  1. Jag tycker den blev jättesnygg… Grattis till ett bra jobb!
    /Mie från stickcaféet! 🙂

  2. Katarina Englund

    Åh, ah, oj vad snygg den är! Jag som mest virkar blir lite sticksugen ju… Kanten tänker man ju inte ens på att den är lite bubblig, det kommer bara vara snyggt på tror jag!
    /Katarina

  3. Jag tycker den är jättesnygg, och även med patentstickningen! Har lagt mönstret i ”vill-göra-mappen”, så en vacker dag…

  4. Åh, vad snälla ni är, jag har ännu inte fixat till den men hoppas att den blir bra till slut.

  5. Jättefin.
    Funderar på att sticka den också.
    Ha en go kväll
    Eva

  6. Så snyggt, själv har jag virkat en kjol och det är klar måste bara skaffa svart resårband innan jag visar upp den 🙂

Kommentera

