Stockholm Gospel!

Att få sjunga, det gör gott i kroppen och knoppen.

Dagen började redan kl 05.45 när klockan ilsket väckte mig.

Kl 7.09 gick tåget mot Stockholm och väl där blev det en rask promenad till dagens första övningspass i Filadelfiakyrkan.

På väg på lunchpaus och nästa sångpass i Konserthuset, så passerade jag först  Brunkebergs Bageri, där fick jag en snabbkram och en puss av butiksbiträdet Moa.

Sedan en snabbvisit hos Emma, som slog följe och blev mitt lunchsällskap. Albert var också med men han valde att sova medan vi åt. Tur att jag hann och kramas lite med honom innan han somnade.

Väl på plats i Konserthuset så övade vi vidare på sångerna och kl 18.00 var det dags för konsert.

Lokalen var fullsatt men vi var ändå fler sångare, till antalet, än vad det var publik, 1125 st, närmare bestämt.

Trötta och hungriga satte vi sedan fart mot Centralstationen där hamburgaren lätt slank ner.

Strax efter 22 gick tåget hem och kl 23.00 satt jag nyckeln i dörren.

Det var min dag, det!

Marching for love!

1 kommentar

Filed under Inte garn

One response to “Stockholm Gospel!

Kommentera

