VisaLisas fina Offe!

Jag ville ju sticka VisaLisas fina Offekofta,  jag bestämde garn och nystade upp allt i fina nystan och satte igång.

Jag kom 12 varv!

Alla räta varv gick som en dans medan dom aviga var en plåga, jag gillar verkligen inte aviga varv, det är väl okej om det är en och annan avig maska men hela varv, nej, det går bara inte.

Jag känner mig själv såpass bra att jag inser att den här koftan kommaer aldrig att bli klar, hur fin den än är.

Kanske jag kommer på ett sätt att göra en variant på Offe i enbart rätstickning  men det måste jag grunna lite på först.

Nu ska jag trösta mig med att sticka en Pyttipanna i det underbara garnet jag köpte igår.

20120122-190257.jpg

3 kommentarer

Filed under Stickat

3 responses to “VisaLisas fina Offe!

  1. Det garnet är mjukt och härligt och lite spännande med ull och bomull. Jag har några härvor senapsgult hemma men har inte stickat av det än.

  2. Jag har Offe-mönstret men har inte kommit igång än, kanske lika bra det när jag läser ditt inlägg och så har jag lite svårt för engelska mönster. Jag tänkte nog vänta tills Lisa släpper det på svenska.
    Jag måste säga att ditt Pyttipanna-mönster är helt suveränt!!!

    • Carina, låt inte mitt beslut bli ett hinder för dig. Prova en Offe, du.
      Jag ska ge mig på den igen, i rätstickning, ska hitta nytt garn först.
      Kul att du gillar Pyttipannan 😀

Kommentera

