Pyttipanna, igen!

Nu är den färdig, min hallonrosa Pyttipanna, stickad i garnet Amoretto, på stickor nr 6. Det gick åt 127 gr och uddkanten, som består av 33 uddar, mätte 231 cm.
Jag har trotsat förkylningen som spränger i mitt huvud och legat på golvet och blockat den.
Förkylningen har även motarbetat min inspiration, det var med mycket möda jag tog mig för att nysta upp garnet till mitt nästa projekt, en tröja, inköpt på Syfestivalen.

20120225-134241.jpg
Jag har tydligen fastnat för rosa!

20120225-134335.jpg
Här är en som passar på att lägga beslag på min stickfåtölj så fort hon kan!

2 kommentarer

Filed under Pyttipanna

2 responses to “Pyttipanna, igen!

  1. Vilka fina garner du köpt! Precis mina älsklingsfärger. Vad är det för garn?

Kommentera

