Rosa fluff!

Efter att mer garn införskaffats så har jag kunnat sticka klart min rosa, fluffiga Pyttipanna.
Jag har använt två olika garner: Drops, BabyAlpacasilk och Debbie, Bliss Angel.

Det blev en lyckad blandning, den är underbar att ta i.

Jag använde stickor nr 6 och jag stickade tills udden mätte ca två meter.

Jag tycker att det är svårt att sticka med två trådar, det är så lätt att man bara får med den ena.

Vill du sticka dig en Pyttipanna, kolla här.

Här kommer lite bilder på sjalen i oblockat skick och jag hittade en frivillig modell till en av dom!

20120303-121729.jpg

20120303-121741.jpg

2 kommentarer

Filed under Pyttipanna

2 responses to “Rosa fluff!

  1. Jättesnygg är den.Jag har en massa angorina lyx garn liggandes…det kanske kunde vara nåt…tillsammans med något annat tunt garn.Va tror du??Har lite svårt att hitta användningsområde för garnet.
    Trevlig helg // Soili

Kommentera

