Virkar och svär!

Jag virkar en ”Tony” med variation, i ett gäng fantastiska vårfärger.
Samtidigt som jag virkar och njuter av färgerna, som dyker upp vartefter, så svär jag. Garnet är urjobbigt att hantera. Det går nästan åt lika mycket tid till att reda ut garnet som själva virkandet. Garnet kommer ut, hårt tvinnat i en massa små korvar som naturligtvis trasslar och blir till knutar. Blää!
Jag tror att om jag är tålmodig och gör klart den här sjalen så kommer den iallafall att bli väldigt skön,men aldrig mer att jag köper ett Norogarn!

20120304-152958.jpg

20120304-153015.jpg

Dessutom var det ett dyrt garn, bläää!

Märks det att jag är sur?

3 kommentarer

Filed under Stickat

3 responses to “Virkar och svär!

  1. Marie Eleonor Eriksson

    Jo det märks att du är sur, och det kan jag förstå! Men fint blir det…vill se en bild på hela arbetet!! Tack Kram på de!!!

  2. Man får bli sur när ett dyrt garn inte motsvarar förväntningarna. Mina erfarenheter av Norogarn är att de nystan jag använt var väldigt hårt tvinnande, gick nästan inte att använda. Glädjelös stickning var det och så vill vi ju inte ha det, eller hur?

  3. Jag har bara provat Noros Silk Garden Lite och det var mysigt att jobba med, men knepigt att riva upp när det blev fel nånstans.

Kommentera

