Pyttipanna!

Jag undrar hur många Pyttipannor det finns nu? Jag önskar att jag visste.

Jag är med i Facebookgruppen som heter, Online Stickcafé, och där ser jag då och då inlägg från andra som stickar ”min” sjal.

.Mitt hjärta hoppar till av glädje varje gång jag ser det och jag kan inte låta bli att ”gilla” och kommentera.

När jag skrev ner mönstret hade jag ingen aning om att det skulle ge så mycket tillbaka.

Än har det inte hänt att jag mött någon okänd som har en Pyttipanna på sig och jag undrar hur jag kommer att reagera när, och om, jag gör det.

Själv har jag hunnit sticka 11 st, 7 st har jag kvar och resten finns hos andra.

Just nu är det den Hallonrosa, i garnet Amoretto, som är min favorit.

Bilden har gjort färgen mörkare än vad den är i verkligheten.

 

 

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Pyttipanna!

  1. lillalisalagom

    Förhoppningsvis får du se nån pytt på lägret. Ett sånt härligt mönster tilltalar nog våra stickvänner som ska dit! Bara jag är klar med min Offe så ska jag börja med en pyttipanna!

  2. Har du lagt till mönstret i ravelry?? Gör det annars så kan alla som gör den länka och du kan lätt titta på allihop! Behöver du hjälp så säg till.

  3. Eva

    Den är så fin! säljer du mönstret ?
    tror den du stickar i Rosa blir en riktig höjdare !

Kommentera

