Inte en maska!

Idag har jag inte varit i närheten av någon stickning eller virkning.
Det enda garnrelaterade jag gjort idag var när jag jag använde garn till att ställa ordning Pontius Pilatus balkong.
Vi ska ha Påskvandring den här veckan och idag var det en ställaiordningdag.
Vi kommer att möta en hel massa barn och berätta vad som hände den där Påsken för över 2000 år sedan.
Själv ska jag gestalta, Nikodemus, medlem i stora rådet.
Barnen kommer även att få möta Maria Magdalena, trädgårdsmästaren i Getsemane, Ruth, Matha, Petrus, den Romerske befälhavaren och en massa andra.
Jag har verkligen kul på mitt jobb.
Mellan barngrupperna hinner jag även sticka lite, det är bonus!

5 kommentarer

Filed under Inte garn

5 responses to “Inte en maska!

  1. Låter bra det där. Förstår att det är mycket jobb men roligt!

  2. Hej, tänkte bara tala om att jag är färdig med min pyttipanna och om du är nyfiken på resultatet så har jag bloggat om den idag! Ett mycket enkelt mönster att följa ända till de förkortade varven men jag tror att de flesta får till sina egna varianter och det är ju trots allt slutresultatet som räknas! Tack för mönstret, den här kan jag sticka fler gånger! =>

  3. garnhumlan

    Hej! Halkade in av en tillfällighet, men vill gärna komma tillbaka. Blev inspirerad av din sjal. Ska bara leta på lagret efter något lämpligt garn, så ska jag göra ett försök.

Kommentera

