Några maskor!

Några maskor  har jag hunnit med idag, men inte många.

Jag stickar i det här garnet och i just den här, härliga, bubbelgumsrosa färgen.

Det känns verkligen mjukt och skönt och jag tror att resultatet blir bra men jag måste tillägga att jag tycker att det är svårt att sticka med. Eller, egentligen är det är inte svårt att sticka med det  men jag måste hela tiden kontrolera att jag får med mig hela garnet, det delar sig väldigt lätt och det blir inte snyggt om man missar.

Det är nog därför som jag älskar Manos Silk Blend, det är bara en tjock härlig tråd som man alltid får med sig på varenda maska.

Fast Manosgarnet passar inte till en sommarsjal, så håll tummarna för att det här blir bra!

 

4 kommentarer

Filed under Dagens sjal

4 responses to “Några maskor!

  1. Supersnygg färg! 🙂 Jag stickar en sjal just nu som jag har samma problem med garnet. Man får ha tungan rätt i mun. 😉 Lycka till! Blir säkert superbra! kram

  2. mia holm

    Jag har precis stickat disktrasor i det där garnet! Bambumaterialet funkar jättebra till disktrasor ( se min blog krakspark.blogspot.com).
    Men jag har svårt att tänka mig sjalar eller vuxenkläder i det garnet eftersom det ju delar sig så lätt. Barntröjor kan det nog funka bra till har jag tänkt.

Kommentera

