Virknål i bambu!

Idag har jag fått nya virknålar.
Dom är ergonomiska och skaftet är i bambu.
Jag har testat att virka lite och jag måste säga att det känns lovande. Virknålarna ligger bra i handen och är fjäderlätta.
Det som dock förbryllar mig är att det verkar vara ett större hopp i storleken mellan nr 3,5 och 4, än mellan 3 och 3,5. Skaftet på nr 4, är dessutom betydligt tjockare än på nr 3 och 3,5.
Fast helt klart är jag säker på att jag gillar dom!

20120322-210108.jpg

20120322-210121.jpg

20120322-210136.jpg

2 kommentarer

Filed under Pyssel

2 responses to “Virknål i bambu!

  1. garnhumlan

    Verkar lurigt, det där med grovleken på virknålarna. Ser ut som om 3 och 3,5 är lika grova. Konstigt.

Kommentera

