Trögt!

Det känns lite trögt på stickfronten. Igår gjorde jag i allafall klart udden på den pågående Pyttipannan. Idag har jag inte hunnit med en endaste liten maska, tyvärr.

Idag är det Skärtorsdag och vanligtvis så brukar det drälla av Påskkärringar här, men inte idag, det har bara plingat på dörren en gång!

VAR ÄR NI ALLA PÅSKKÄRRINGAR?

Jag har förstått att det är lite olika traditioner kring detta, beroende på var man bor i landet, så kanske det kommer några på lördag istället.

Ett minne från min egen tid som Påskkärring: Utanför Söderköping, närmare bestämt i Skönberga, var vi en liten grupp ungar som gick runt och ringde på och önskade Glad Påsk. Vi hade med oss fina små kort som vi målat och när vi ringde på dörrarna så möttes vi av snälla människor som tackade för korten och bjöd oss på godis. Men i ett hus, där var det en större samling människor, det var nog en släktfest, där var det en man som ville göra sig rolig på vår bekostnad och han sa att vi måste sjunga en Påsksång! Inte sjutton kom vi på någon sång så vi fick gå därifrån, utan godis, medan dom skrattade åt oss.

På lördag ska jag ska ta mig en tur ut till Alsta trädgårdar, där har man en utställning som heter: ”konstigt stickat – stickad kons” http://www.alstatradgardar.se/utstalln/stickkonst/index.htm

Klicka på bilden om du vill se var jag hittat den.

2 kommentarer

Filed under Gott och blandat

2 responses to “Trögt!

  1. Tar en bloggpromenad och vill önska dig Glad Påsk!

Kommentera

