Äntligen!

Idag hittade jag äntligen mitt favoritgodis. Jag har letat rätt länge och varit orolig för att det skulle ha utgått ur sortimentet.
När jag växte upp så brukade min mamma ha precis det här godiset gömt i sin handväska, fast hon gömde det inte tillräckligt bra för jag brukade hitta det. Men då, när jag var barn, så tyckte jag inte om det. Kanske var det så att min mamma visste det och därför valde den sorten för att få ha godiset ifred!

20120409-221033.jpg

Då såg chokladen ut så här:

Åh, nu blev jag lite nostalgisk så jag googlade fram mer godis jag minns från brandomen.

Lakrisal är inte lika gott som föregångaren, Bronzol.

Hälsan för halsen, Bronzol!

Jag har lånat bilden här, hoppas det var ok!

3 kommentarer

Filed under Gott och blandat

3 responses to “Äntligen!

  1. Hälsa för halsen, Bronzol! Jo nog kommer man i håg det godiset, absolut jättegott! Undrar varför det gick ur tiden?

    • Eller hur Ylva, kommer du ihåg hur man skakade i sig tablettetterna direkt från röret. Jag ser att röret på bilden är av metall, men efter det så kom det ett plaströr, minns du?

      • Plaströret är det jag kommer ihåg, och doften, den där speciella Bronzoldoften… Suck… Sen kom ju Lakrisal, men det är ju ngt helt annat.

Kommentera

