Mera Pyttipanna!

Jag ska ut och resa och behöver en enkel resestickning.
Jag hade påbörjat en Choucroute i mitt nya fina lacegarn, hade lagt upp en hel drös med maskor och påbörjat det första varvet. Kände direkt att, det här känns inte bra. Tror det berodde på att jag hade fel stickor, inte tillräckligt spetsiga.
Så, jag repade upp det.

Vad ska jag då sticka?

Framför mig på köksbordet låg en stickning. En enda udd i ett limegrönt ullgarn, en udd som jag stickat som ett prov för att testa en uppläggning. Den otroligt sköna, gröna färgen låg där och ropade på mig: sticka mig, sticka mig!
I sådana lägen är det bara att lyda.
Jag har ingenting i min garderob som matchar den limegröna färgen, men det kan jag inte låta vara ett hinder. Jag kanske hittar något på min resa!

Eftersom det ska vara en enkel resestickning så blir det en Pyttipanna!

20120530-215321.jpg
Stickade lite till och det kändes bra, så den får det bli.

Samtidigt vill jag tacka alla som lämnade så fina och uppmuntrande kommentarer, både här och där!

4 kommentarer

Filed under Dagens sjal, Pyttipanna

4 responses to “Mera Pyttipanna!

  1. Lotta

    Annars vet jag en som har flera olika plagg som den färgen på sjal skulle passa perfekt till! ☺

Kommentera

