Gräddstuvad Pytt!

Tidigare i våras stickade jag en rosa, fluffig, Pyttipanna. Jag använde en tråd av Drops, BabyAlpaca Silk och en tråd Kid Silk mohair. Den sjalen blev underbart mjuk och skön.

20120614-213534.jpg

Nu testar jag samma garnkombination till en Gräddstuvad Pytt, den här gången blir det i en blekblå färg.

20120614-213757.jpg

Ser du min stickpåse? Den har jag köpt i Världsbutiken.
Den är Rättvisemärkt och gjord av en gammal rispåse, det gillar jag 😀

Världsbutiken finns på Facebook: https://www.facebook.com/groups/218547478173308/

2 kommentarer

Filed under Pyttipanna

2 responses to “Gräddstuvad Pytt!

  1. Hej! Jag har visat någon av mina första pytter förut, men tänkte att du ville se beståndet hittills.
    http://hugomamma.blogspot.se/2012/06/mina-pyttipannor.html

Kommentera

