Krulliduttsjal!

Krullidutter är kul.
Jag har gjort en sjal med Krullidutter istället för fransar, något jag sett att Karin gjort.
Jag har tillfälligt tröttnat på trekantiga sjalar så jag gjorde en mer avlång variant efter samma princip som Pyttipannasjalen.
Inspiration till garnval fick jag i min LYS, tack Ann, på Garnboden Ulligt och Gulligt.
Jag är så feg när det gäller att blanda olika garnkvaliteter men nu så!
Krulliduttkanten är virkad av Kunstgarn från Hjertegarn, Sockgarn i 75 ull och 25 nylon. Virknål nr 4.
Själva sjaldelen är stickad av Colina från Tedman&Kvist, 70 bomull och 30 lin. Stickor nr 5.
20120729-143523.jpg20120729-143534.jpg20120729-143543.jpg20120729-143627.jpg
Vill du göra en egen Krulliduttsjal, kolla i högermarginalen under mönster!

4 kommentarer

Filed under Dagens sjal, Krullidutter, Stickat, virkat

4 responses to “Krulliduttsjal!

  1. Vilken häftig krulliduttsjal, helt i min smak. Så bra att du hittade dina virknålar. Christel

    • Tack, den är himla skön att ha på sig också, har haft den hela kvällen.
      Angående nålgömman så innehöll den mina synålar, men jag är väldigt nöjd med att ha hittat den igen!

  2. Så roligt det är att ge och få!

Kommentera

