Syster på besök!

Min syster kom hitcyklande på sin nya cykel, trevligt när man hör någon hoa vid staketet.
Vi pratade sjalar och material och eftersom syrran är väldigt känslig för kliande garner så hämtade jag en hel drös med sjalar som hon fick prova.
Vi kom fram till att Manos Silk Blend, fungerade bäst, inget kli alls.
Däremot kliade Amoretto, blandning av bomull och alpacka, vilket förvånade mig för jag tycker det är hur mjukt och behagligt som helst.
När syrran cyklat vidare så passade jag på att vädra mina sjalar, jag har några stycken, men det var flera som jag inte hittade. Undras var dom kan vara?
Jag ska alldeles snart åka iväg på ”Stickläger i Fattigskogen”, jag har ingen aning om vad jag ska sticka där. Det är något jag nästan får lite panik över, men en sak är klar, inte en sjal till. Eller, kanske det är just det jag ska!

20120730-202450.jpg

20120730-202709.jpg

6 kommentarer

Filed under Gott och blandat

6 responses to “Syster på besök!

  1. Underbar bild!!! Garn-och-mera!!

  2. Lotta

    Den vita till vänster om krulliduttsjalen provade jag aldrig. Den ser skön ut!
    Är det en ”gräddstuvad pytt”?

    Syster på cykel

  3. Oj, jistanes vad många sjalar du har 🙂

Kommentera

