Sticklägret!

Fem dagar i paradiset!
Ja, så vill jag sammanfatta sticklägret.
Tänk, att i fem dagar bara lämna ifrån sig allt ansvar och bara hänge sig åt garn. Tänk, att inte behöva handla, laga mat och städa.

Recept på ett perfekt stickläger:
Ta ett gäng glada stickerskor från hela Sveriges avlånga land och krydda gärna med lite danskt, amerikanskt och holländskt. Placera dom i en trevlig vildmarksby. Rör om och blanda enligt följande: *Vakna, duscha, äta frukost, sticka, fika, sticka, äta lunch, sticka, fika, sticka, äta middag, sticka, borsta tänderna, sova* upprepa från * – * Toppa med inspirerande, vackra garner, spännande kurser, samtal och en massa skratt.
Det är precis vad jag har varit med om.

När jag åkte iväg till lägret så hade jag ingen aning om vad jag skulle sticka. På vägen dit stannade vi i Borlänge och där handlade jag ett jättefint garn som jag tyckte om och som kanske skulle kunna bli något.

20120806-122117.jpg

Väl framme i Fattigskogen såg jag Lisas fina Offekofta i verkligheten och då visste jag, garnet ska bli en Offe.
Jag har ju försökt mig på en sådan förut men då gav jag upp eftersom jag inte gillar aviga maskor. Nu utmanade jag mig själv om att komma över det. Det hjälpte att någon klok person sa: tänk på engelska istället, purl, låter som pearl, pärlor. Tänk, det funkade, pärlor är vackert och positivt ord medan, aviga maskor, låter så negativt.

Jag hann en hel del på min Offe, jag har bara sju ränder kvar.

20120806-123003.jpg
Garnet var perfekt och är otroligt drygt, jag har ännu inte gjort av med 100 gram.

5 kommentarer

Filed under Roligheter

5 responses to “Sticklägret!

  1. guuud så roligt. Jag skulle också vilja vara med. Var är ni någonstans? Om ni åkt förbi borlänge så kanke ni åkt förbi mig också. Nästa sommar ska jag också åka iväg på något stickigt läger 🙂

  2. Vi var i Fattigskogen, det ligger lite söder om Malung i Södra Avradsberg. Vi passerade Borlänge både på dit- och hemresan.
    Du får ha lite koll på, stickamera.se, så du inte missar nästa läger 😀
    Det var verkligen hur kul som helst!

  3. Lotta

    Så kul att det var lyckat! Ditt stickade alster ser mycket lovande ut! 👏😊

  4. pia

    Blir bara avis…..att få släppa alla måsten och få göra det man tycker är roligast.

Kommentera

