Offe!

Hurra, min Offe blev superbra!
Jag var lite orolig ett tag för jag provade den före blockning, det var ingen bra idé.
Sen tog det nästan två dygn innan jag kunde prova igen men då var den perfekt, precis som jag ville ha den.

Min Offe är stickad i det här garnet

20120815-203911.jpg
Det gick åt ca 70 gram av varje färg.
Till kanterna har jag använt Colinette Jitterbugg, det gick åt 17 gram.
Jag har använt stickor nr 5.

Nu måste jag skaffa mig en sjalnål!

20120815-204305.jpg

20120815-204322.jpg

20120815-204342.jpg

Mönstret till Offe kan man köpa av Lisa!

21 kommentarer

Filed under Stickat

21 responses to “Offe!

  1. Den blev verkligen jättebra! Snyggt jobbat 🙂

  2. Kristina Svensson

    Jättefin! Dessutom tycker jag att du klär jättebra i de färgerna du valt, snyggt med den blå kanten!

  3. Mycket klädsam och elegant! /Liisa

  4. Åh vad fin den blev och vad fin du är i den! Hurra!

  5. Lotta

    Din Offe är verkligen fin Maria och du är så fin i den! 😊

  6. Ulrika K1

    Superfin! Bra jobbat!

  7. Grattis, jag minns att du gillade inte att sticka aviga maskor på början men nu blev din Offe verkligen jättejättebra!
    Hälsningar från Tyskland
    maliz

    • Just så var det, men en klok person hjälpte mig att tänka om.
      Det engelska ordet för aviga maskor är ju purl. Det låter som pearl, och maskorna ser ju ut som små pärlor och pärlor är ju fint, alltså ett positivt och fint ord och därmed roliga att göra 😃

  8. SNYGG!!!!! Riktigt snygg!!!!

  9. Jätte fin! Nu vill jag oxå ha en..

  10. Monica

    Hur var storleken? Stickade du bara rätt av eller
    Minskade/ökade du?
    Jag är större än dig tror jag

Kommentera

