Kalasdag!

Gårdagen blev verkligen en första klassens kalasdag!

Först var det ett mycket trevligt 80-årskalas, utanför Uppsala.
Jag hade med mig en Pyttipanna som present till jubilaren och den blev väldigt uppskattad.
Efter kalaset så slängde vi oss i bilen och åkte hem för att sedan ge oss iväg till nästa kalas.

Kräftskiva! Det var en återträff för oss som var med i ”Österkåkar” i våras.
Mycket trevligt kalas vill jag lova.

Innan vi åkte till det första kalaset så hann vi in en sväng på Yllotyll.
Det var faktisk Maja som övertalade mig om att vi bara måste dit.
Maja har nyligen smittas av min sticklust så det var väl bara att göra som hon ville.
Naturligtvis fick även jag lite garn med mig hem, vem kan motstå?

Jag har ju ett evighetssticke, Bredbånd, som jag ju bara måste varva med något annat, typ ett par vantar eller så.

När jag är i en annan stad så tycker jag om att besöka deras garnaffärer och som minne kanske köpa med mig något.
Det blir som ett minne från just det besöket.
Som exempel, när jag har på mig min knallturkosa sjal, ja då minns jag när jag var i Gävle på den där kursen osv.

Jag hoppas att min LYS, inte tycker illa vara om detta, jag försöker att inte köpa sådant som jag vet finns att köpa på hemmaplan.

Blivande vantar, kanske!

2 kommentarer

Filed under Roligheter, Stickat

2 responses to “Kalasdag!

  1. Kommer att bli en fin kofta!

Kommentera

