Barndomsminnen!

Idag har jag fått en ask med en hel massa söta små pärlemoknappar.
Asken har funnits i hela mitt liv. Jag minns när jag var liten, att jag brukade sitta och titta och sortera dessa knappa. Min mamma var väldigt rädd om dom och om jag ville ha, så var hon väldigt noga med att kolla vad det var jag skulle använda dom till. Det var nog tur det, annars skulle det inte ha funnits så många kvar nu.
Det kanske är så att jag ska sticka en sån där uggletröja, då behöver man ju en massa små, fina knappar!

20120911-231847.jpg
Jag la dit en penna så att du ska få ett hum om storleken!

4 kommentarer

Filed under Gott och blandat

4 responses to “Barndomsminnen!

  1. Lotta

    Jaa den lådan väcker barndomsminnen även i mig! 😊

  2. Lotta

    Är det mamma som har ritat på insidan av locket?

Kommentera

