Zauerball 100!

Senaste Pyttipannan stickad i Zauerball 100.
Underbart garn att sticka och fantastiska rödrosa färger med långa övergångar. Tyvärr är den omöjlig att göra rättvisa på foto.

20120917-171052.jpg

Jag valde att sticka 39 uddar med stickor 5. Jag tycker nog att den blev lite väl lång, hela 190 cm. På den övre bilden är sjalen virad ett helt varv runt galgen.
Min våg har dött så jag vet inte hur mycket garn som gick åt, jag har ganska mycket kvar på nystanet. Om jag ska gissa så tippar jag på omkring 75 gram.
Jag gillar att man göra en hel sjal av bara ett nystan 😃

20120917-171633.jpg

10 kommentarer

Filed under Pyttipanna, Stickat

10 responses to “Zauerball 100!

  1. VIlken underbar färg.
    En liten fråga till dig. Hur många stickar du efter ihopstickningen. Brukar göra två som du har i beskrivningen men din ser mkt mindre ut än de jag gör.

    • Hej.
      Jag stickar alltid två efter hoptagningen.
      Jag tror att sjaldelen på mina Pyttipannor blir så smal pga att jag blockar ganska hårt. Den töjs ut i sidled då.
      Hoppas du förstår vad jag menar 😃

      • Jag förstår vad du menar. Ska prova det nästa gång. Tack för ett mkt trevligt mönster, ett nöjde att göra denna sjal.

      • En liten fråga till. Hur lång brukar du göra sjalarna? Gjorde de två första 2 meter men de blev mer halsdukar än sjalar. Nu hållar jag på med en i fresco (bomull). Hitills är den 2,5 m, 40 uddar. Vad tror du, göra den längre?

      • Jag gör mina runt två meter.
        Jag tror din räcker men jag har ingen erfarenhet av det garnet, jag vet inte hur mycket det sträcker ut sig efter blockning, så det är bara prova 😄

  2. Wow, vilken jättehärlig färg! Man blir glad. 🙂

Kommentera

