Debbie Bliss, Angel!

För första gången har jag stickat en Pyttipanna i enbart mohair.
Jag använde Debbie Bliss, Angel.
I början var det lite ovant med den supertunna tråden men efter ett tag så flöt det på.
Den här gången valde jag att sticka sjaldelen i mosstickning, det blev över förväntan bra.
Det blev 37 uddar på stickor 5 och sjalen väger 33 gram!

20120925-114554.jpg

20120925-114604.jpg

20120925-114614.jpg

20120925-114625.jpg

20120925-114642.jpg

20120925-114654.jpg

En bild på blockningen. Jag spände ut den i en cirkel, det har jag aldrig provat förut och det blev väldigt bra.

20120925-114831.jpg

När kameran var framme så kunde jag inte låta bli att ta lite bilder på min fina Ellen.

20120925-114926.jpg

14 kommentarer

Filed under Pyttipanna, Stickat

14 responses to “Debbie Bliss, Angel!

  1. Så fin, jag är verkligen sugen på att sticka en till och jag skulle också vilja ha den i mohair.

  2. Sara Dahlblom

    Så fin! Jag är nästan klar med min som jag stickar i Drops Delight.

  3. Jag har Angorina Lyx,har inte vetat riktigt vad jag ska göra av det…….nu vet jag.Tack för tipset.Gillar att sticka pytten.

  4. Hur får du sjaldelen så smal? Blir den så smal av blockningen? Min blir inte så som jag vill ha den men följer din beskrivning.

  5. Vilken härlig Pytt, alldeles lagom innan de blir för många minusgrader. Ellen är riktigt söt 😀

  6. Super fin. Gillar verkligen färgen.

  7. Carina

    Åh….vilken vacker schal!! Undrar om jag vågar mig på att försöka sticka en själv?? Verkar vara ett ganska avancerat mönster för en som inte är så van.

    • Tack! Jag tycker du ska ge dig på en egen, den är inte alls svår. Jag har hört från flera, inkl min dotter, att den är väldigt lätt.
      Sen kan du ju alltid fråga, om du stöter på problem 😀

Kommentera

