Falk Assistans!

Punka på bilen, inte kul.
I morse när jag skulle iväg till jobbet så var ena bakdäcket platt och jag kunde se en stor skruv i det.

20120927-162444.jpg

Då ringde jag till världens bästa Ida och hon gav mig lift till jobbet.

När jag kom hem på eftermiddagen så ringde jag till Falk Assistans, jag har en sån där fantastisk försäkring som gör att jag får gratis hjälp vid typ såna här problem.
Efter en halvtimma kom den här trevliga och hjälpsamma killen.

20120927-162731.jpg

Han såg till att mitt reservdäcket fick ny luft och kom på plats.

En liten parentes i allt det här (När jag lyft upp reservdäcket ur bakluckan så var det vatten inne i hålet där däcket legat. Jag hade precis städat ur några toarullar och slängt i containern bredvid min parkeringsplats. Jag tänkte att dom där toarullarna behövde jag till att torka med, så jag hävde mig över kanten till containern och fiskade upp dom. Typiskt nog så kom ett av mina revben i kläm så nu har jag ont)

Efter att däcket kommit på plats så åkte jag med mitt trasiga däck till däckverkstan och där lagade dom det på 10 minuter.

20120927-163422.jpg

Vilket flyt, nu kan Mia och jag åka ner på stan där det är Tjejkväll, med massa roligheter och erbjudanden!

2 kommentarer

Filed under Oroligheter, Roligheter

2 responses to “Falk Assistans!

  1. Då gick de ju riktigt bra tillslut 😀

Kommentera

