Stickfesten är över!

Vilken helg, och vad roligt det har varit.
Det är svårt att samla tankarna och berätta om helgen, det är så många intryck så det blir svårt att sortera.
Jag åkte ut till Härjarö redan på fredag eftermiddag och packade upp mina grejer.
Jag hade ju haft lite olika funderingar på hur jag skulle hänga upp mina sjalar. Det var lite svårt då jag inte riktigt visste hur ”min plats” skulle se ut. Väl där insåg jag att min idé med det skalade parasollet skulle funka och det blev väldigt bra.
På fredag kväll blev det ett garnlotteri, där jag kammade hem finfina garner. Vi roade oss även med ett, Knit quiz, mitt lag kom tvåa och vi vann varsitt fint garnnystan.
Under lördagen så var det en strid ström av besökare på torget, både kända och okända kom och lät sig förföras av alla fina garner. I mitt Pyttipannahörn visade jag mina sjalar och hjälpte till med garnval och garnmängd samt visade på, hur man gör. Det var superkul.
Det var också väldigt kul att träffa dom olika garnbutikerna som var på plats. Lite jobbigt var det förstås med alla frestelser, så otroligt mycket fint garn det finns. Garnbutikerna var: Garnboden Ulligt och Gulligt från Enköping, Daisy Design från Göteborg, Ullomera från Grillby (Enköping), Yllotyll från Uppsala och Kaki ända från Åre.
Lördagkvällen avslutades med garnregn över alla som deltog i tävlingen, snabbaste stickaren.
Helt otroligt vilka frikostiga sponsorer det finns.
Söndagen inledde jag med en workshop om hur man tänker när man vill designa en egen trekantssjal. Mia, från Vickevira, höll i den och det var väldigt givande.
Kl 15 stängde vi portarna och alla deltagare begav sig hemåt, en del hade rest riktigt långt och är väl i skrivande stund inte hemma än.

Härjarö visade sig från sin bästa sida med underbart höstväder!

20121007-182138.jpg
Min packning.

20121007-182247.jpg
Min hörna.

20121007-182400.jpg
Vinster i garnlotteriet.

20121007-182820.jpg

20121007-182841.jpg

20121007-182911.jpg

20121007-182938.jpg

20121007-183639.jpg

20121007-183712.jpg
Ja, jag vet att bilderna inte är dom bästa och förlåt att jag tog med en bild där du blundar!

6 kommentarer

Filed under Roligheter

6 responses to “Stickfesten är över!

  1. Tjaa…det blev ingen tur dit för min del. Insåg att att jag inte skulle kunna stå pall för alla frestelser och kassan tillåter inte några extra utgifter. Lite avundsjuk på alla som kunde låta sig frestas!

  2. Det var riktigt roligt att hälsa på och träffa dig igen!

  3. Det var roligt att få träffa dig – och tusen tack för skjutsen! Hoppas vi råkar på varandra igen!

Kommentera

