Solero!

Som en liten sol,med många strålar, låg den där.
Jag pratar om min senaste sjal.
Kan man kalla en sjal för Solero?

Den blev inte så stor men den når runt två varv kring halsen så jag tror nog att den kommer att bli använd.
Men så var det det där med att fotografera, hur gör man när det är så mörkt. Att ta med blixt blir inte så bra, hm…..

Kanske får jag tillfälle en annan dag!

20121015-175417.jpg

20121015-175437.jpg

20121015-175453.jpg

20121015-175512.jpg

20121015-175527.jpg

Utomhusfotografering var inte att tänka på, då det spöregnar!

15 kommentarer

Filed under Garn, Stickat

15 responses to “Solero!

  1. Lotta

    Vilken underbar färg! Skulle passa mig 😉! Ser väldigt ostickig ut också!

  2. Raija Nordstrand

    När kommer mönstret? eftersom jag gillar att sticka 2 andra av dina sjalar så vill jag ju sticka denna med. Den är jättefin !

  3. Det där ser spännande ut.Måste nog sätta stickorna i arbete när mönstret kommer.Tack för att du delar med dej ♥

    • garnomera

      Kul att du gillar det!
      Jag tror att just till lite tjockare garner så blir det här enkla mönstret bra 😀

  4. Kicki

    Jättefin!
    Har du använt ett helt nystan eller kanske mer?

  5. Gerthie Lindström

    Åh så vacker! Vilken skillnad efter blockning. Man tror inte att det är samma spets. Längtar efter mönster.

  6. Så otroligt vacker sjal, men jag MÅSTE FÅ HJÄLP med att fortsätta med min Pyttipanna. Alla muddar är klara och all plockning av maskor är klara, men sedan när jag skall sticka varven( som jag uppfattar mönstret )går jag rent ut sagt ”bet”, Min avmaskning ser inte alls ut som det den du gör.
    Jag stickar fram till mittmaskan, och 10 maskor till, sedan tillbaks till mittmaskan och 10 till, men vad sker sedan??? Som jag stickar och maskar utav blir det som ett smalt U , och all avmaskning sker i mitten, och det fattar jag också att det är och blir helt galet fel, men jag fattar inte. Hur skall jag GÖRA?????!!!!!
    Snälla HJÄLP MEJ// mvh
    Tina

  7. ”Men nu så klacka det till i Carlsson” som man brukar säga, jag tror tom att JAG FATTAR men jag måste prova först, så än är det inte över. Återkommer senare om hur det gått// mvh Tina

  8. Ha, ha, ja,ibland känner man sig riktigt knasig i bollen, men NU är detta problem äntligen löst. Jag fattade ju att det jag höll på med var helt knas, men ibland kan man bara inte se var felet finns, men nu är jag på G, och oj vad fint det blir. Är så glad att jag hittade hit till denna fina sida, och kan nu göra fina sjalar, till Hjälpverksamhet.
    mvh //tina

Kommentera

