Slynggaffel!

På Syfestivalen köpte jag mig en Slynggaffel.
Jag har blivit inspirerad av en sådan efter att ha sett Visalisa påta band till sin bröllopsklänning.

Själva gaffeln är så vacker att jag tänker hänga den på väggen när den inte är i bruk. Förresten, den kan nog få hänga på väggen även när den är i bruk, då vet jag ju var den är.

Att påta med gaffeln är lätt men när man råkat göra fel och måste backa, då är det svårt.
Det tog från Fagersta till Västerås att fixa till senaste felet. (bussresa hem från konfaläger)

Det går inte fort men det är kul och det blir fint. Hoppas det blir lite jämnare när jag fått lite flyt.

Att först åka på Syfestival och sen direkt bort på läger, det betyder att man inte har varken tid eller möjlighet att leka med sina nya garner. Jag har inte ens haft tid att tänka på dom.
Nu är jag hemma och är lite ledig och jag är väldigt sugen på att börja med den här fina halskragen från Marias Garn.

Här är lite annat smått och gott som följde med hem i fredags.

100% merino från Abuelita Yarn, det kommer från Ullomera.

I min stad är det inget bra utbud av sticktidningar, därför brukar jag passa på när jag är i Stockholm.

Lämna en kommentar

Filed under Garn, Gott och blandat, Roligheter

Kommentera

