Höstlov!

Jag har inte höstlov men jag får göra en massa roliga saker på jobbet när det är skollov.
Idag har ”Stickcafé i Prostgården” gjort ett gästspel på Enköpings Museum.
Där var det stick- och virkstuga för barn. Samtidigt kunde den som önskade sitta hos mig och fika och ev sticka.
Att miljön var helt fantastisk var bara en bonus.

Det pågår en utställning om Gösta Idås, en lokal konstnär levde åren 1912-1996.
Jag tycker mycket om hans målningar och som Enköpingsbo så har man sett dom på många ställen genom åren.
Jag har väl egentligen aldrig riktigt reflekterat över hans målningar, dom har bara funnits.
Idag när jag såg tavlorna på muséet så insåg jag att jag älskar dom, allihop.

Sen fick jag klä ut mig till Häxa igen. Nu var det en ficklampsvandring genom staden och den avslutades i Vårfrukyrkan, där vi mötte upp och berättade om olika Helgon och om skillnaden mellan Halloween och vår tradition kring Alla Helgons dag.
Det är Enköpings museum som arrangerar Ficklampsvandringen. Den är mycket uppskattad och alla tre turer är fullbokade. Jag ser redan fram emot torsdag då dom två sista turerna går av stapeln.

Jag har hunnit med att starta upp en ny stickning. Jag ska göra en poncho efter ett Dropsmönster.
Jag köpte garnet hos Deisy Design, i fredags, ett helt fantastiskt mjukt Alpacka Boucle. Fast det är lite klurigt att sticka med!

20121030-222935.jpg

20121030-222951.jpg

20121030-223022.jpg

20121030-223036.jpg

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Höstlov!

  1. Min mamma stickade en bolero till sig i detdär garnet och den blev jättemysig.

Kommentera

