Drops Alpaca Bouclé!

Jag försöker hitta lite sticktid då och då. Det är inte alltid så lätt.
När jag lyckas, så stickar jag på en Poncho i Drops Alpacka Bouclé.
Man börjar från nederkanten och dom första 15 cm slätstickas var för sig. Jag gör både fram- och bakstycke samtidigt men med två nystan.Anledningen till det är att det är hopplöst svårt att se maskorna, alltså att räkna hur många varv man gjort.
Sen ska man sticka runt, resten av ponchon.
Det är lite märkligt garn det här, det är svårt att hitta in i maskorna. Jag tycker till och med att det är lättare med dom aviga varven.
Men jisses, vad mjukt och fint det blir, jag längtar tills den är klar (till jul, kanske) än har jag bara kommit fem cm.

20121102-141545.jpg

4 kommentarer

Filed under Garn, Stickat

4 responses to “Drops Alpaca Bouclé!

  1. Lotta

    Den ser riktigt gosig ut!

Kommentera

