Sortering!

Det är inte kul men ibland måste jag stanna upp och sortera bland mina garnprylar.
Jag lovade mig själv att efter jag gjort det, så ska jag få sätta igång med nästa projekt.
Nackdelen är bara att medan man plockar och rensar så dyker det upp nya idéer, hm.

Medan jag rensade så lyssnade jag på Stickpoddens nya avsnitt, det var kul och jag kan varmt rekommendera det.

Bredvid min stickfåtölj har jag ett gammalt brickbord, där jag har mina verktyg och där allt oftast hamnar huller om buller. Här har jag nu plockat ur en del.

20121112-124814.jpg

Så här vill jag ha det, här är det som jag använder mest förutom alla stickor.

20121112-125224.jpg

Hur många virknålar kan man behöva egentligen? Själv använder jag bara dom ergonomiska själv, dom gamla raka, brukar jag låna ut när jag har workshops på jobbet. Alltså, jag sätter en gummisnodd kring dessa och så får dom ligga i ”blandlådan” lådan som innehåller en drös av olika saker som jag behöver ibland.

20121112-125404.jpg

Nu måste jag tänka ut hur jag ska göra med resten. Jag har en massa grejer som är påtade, slyngade och min lilla manick som jag gör I-cordsnoddar med. Jag får nog fixa en egen låda till allt sånt!

20121112-131515.jpg

2 kommentarer

Filed under Oroligheter

2 responses to “Sortering!

  1. MAn behöver massor av virkkrokar och stickor, för de man ska ha är alltid upptagen 😀

Kommentera

