Räkost!

Igår så var jag duktig och sorterade mina verktyg. Efter det så kände jag mig redo för nästa projekt.
Nu ska det bli en axelvärmare eller något liknande. Jag vet inte riktigt hur slutresultatet kommer att bli, men man ska väl ha lite spänning i tillvaron, eller hur?
Hur som helst så stickar jag i Alpaca Bouclé, jag gillar verkligen det garnet.
Först stickade jag med en rundsticka, men efter några varv insåg jag att mina 61 maskor faktiskt fick rum på favvostickorna.
Nu får ni äntligen förklaringen till rubriken i det här inlägget. Jag behövde något som på bilden kunde vägleda er om stickornas längd.
Det är mina Dominostickor i bokträ. Dom köper jag hos Yllotyll.
Först i början är dom lite sträva men efter ett tag så blir dom så lena och sköna. Kan kanske bero på att jag smörjer in händerna lite då och då!

20121113-115957.jpg

20121113-120007.jpg

Det har ju pratats en del, på Online Stickcafé och i Stickpodden, om vilken handkräm som är bäst. Jag tycker väldigt mycket om den här!

20121113-120354.jpg

4 kommentarer

Filed under Garn, Stickat

4 responses to “Räkost!

  1. Den har jag aldrig sett. Skulle behöva nått dunder nu när hösten torkar ut händerna…. Jag har just lagt upp 705m för att försöka mig på en Swirl….. Men jag var tvungen att vila lite 😀

  2. Tack för all inspiration.
    Har legat lågt med handarbetem under en lång tid, men du börjar lusten att komma tillbaka!
    Jag hoppas det är ok att jag länkar till dej:O):
    Mvh Kin@
    Made by Kin@?

Kommentera

