Aj då!

Det blev inte som jag tänkt.
Det är som att utmana ödet, att berätta om att man påbörjat ett hittepåprojekt.
Jag slår vad om att det blivit mycket bättre om jag hållet tyst och stickat i hemlighet.

Hursomhelst, jag har stickat färdigt men den blev för stor.
Jag får börja om från början igen.
Jag tänker inte försöka mig på att repa upp och använda samma garn, nixelipix.
Jag måste ha den här, som är för stor, som måttstock till nästa försök. Om jag ids, vill säga.
Tur att det var ett billigt garn.

Tillsvidare kan den fungera som hasarunthemmanäringensermigplagg!

20121115-233144.jpg

2 kommentarer

Filed under Garn, Stickat

2 responses to “Aj då!

  1. Aj då, illavarslande när en så rutinerad stickare som du misslyckas. Jag som just har påbörjat en hittepåvirkplagg, och det utan att ens kunna virka… Vi får se hur det går 😉 Lycka till med ditt försök nummer två 🙂

    • Eller hur 😁
      Fast, skämt åsido, så himla rutinerad är jag kanske inte. Inte inom klädestillverkning i allafall. Sjalar och mössor är jag mer van att hitta på. Lycka till med ditt hittepå, det blir säkert jättebra! 😀

Kommentera

