Konfirmander!

Idag var det en dag jag sett fram emot. Det hela började för några veckor sedan. Vi hade en träff med våra konfirmander. Jag bjöd på hembakade kakor, det gick inte åt så många, så när vi fikat klart så stod ett fat, fullt med kakor, kvar på bordet. När vi efter två timmar, kom ner till köket igen, så hittade vi det här tomma fatet.

20121120-212046.jpg
Efter det så började en rolig diskussion, på vår facebooksida, om vem kakmonstret var. Ingen gav sig till känna. Idag kom hämnden, den ljuva hämnden.
Till fikat idag, bjöds det på hemgjorda chokladbollar.

20121120-212306.jpg
Som vanligt fikade vi först och sen satte själva passet igång. Efter ca 30 minuter erbjöd vi en bensträckare. Naturligtvis, och som väntat, så var det ett gäng som försvann, snabbt som blixten, ner till köket. Där stod det naturligtvis ett fat med chokladbollar kvar. Vi stod och smyglyssnade och efter bara en liten stund hördes det att någon smakat på läckerheterna.
Vad dom inte visste var, att inne i varje chokladbollar, så dolde sig en köttbulle. Inte visste dom heller att jag riggat min mobil och att vi filmade hela spektaklet 😛 visserligen ser man inte så mycket på filmen, men man hör.
Kan du se skillnaden?

20121120-212843.jpg

Ett mycket lyckat skämt, vill jag lova!

Jag kan tillägga att konfirmanderna tyckte det var jättekul, ingen blev sur eller så!

6 kommentarer

Filed under Gott och blandat, Inte garn, Roligheter

6 responses to “Konfirmander!

  1. Ha, ha så bra att det lyckades. Önskar jag sett minerna

  2. Ha Ha roligt att skoja till det hade velat se deras miner!

Kommentera

