Söndagen som försvann!

Hur kan en dag bara svischa förbi, jag hann inte med.

Jag hade sett fram emot den här lediga dagen, jag hade tänkt att jag skulle sitta och sticka hela dagen. Men vad händer? Jo jag sitter framför datorn och letar efter det perfekta mönstret, blir hela tiden distraherad av annat roligt och i slutändan har inget blivit gjort.

Nu ska jag ta mig i kragen och gå och sätta mig i min stickfåtölj och sticka på ett UFO, en Pyttipanna som jag har började på för säkert en månad sedan. Jag har fått en ny rundsticka av Ann, på Ulligt och Gulligt, och jag är lite nyfiken på hur den är.

Jag ska sätta i hörlurarna och lyssna på en Ljudbok.

Om ni ser att jag är på facebook och Online Stickcafét, säg då till mig att jag ska sticka!

20121125-173345.jpg

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Söndagen som försvann!

  1. Ja passa på att sticka idag! Nästa söndag är 1:a advent och då är konsert, eller hur?

  2. Lotta L-A

    Jag vet precis vad du talar om. Jag har haft mitt lilla barnbarn bredvid mig inatt och imorse när hon vaknade slog hon armarana om mig och sa:
    Jag äääälskar dig mormor…..
    Berättelserna skulle kunna bli långa *fniss*. Vet precis hur det känns!
    Två frågor
    1. Hur många uddar brukar du vanligtvis ha på din pyttipanna i Manos Silk blend?
    2. Har du något tips om vad man kan göra med snuttarna som blir över…garnet är ju ganska dyrt

    Ser ut som om vi har en hel del gemensamt, när jag läser din blogg!
    /Lotta

  3. Visst är det härligt med dom små 😀
    Hur många uddar? Hm… jag har nog kommit fram till att jag tycker att det blir lagom med 29 st om jag användr stickor nr 6. Har jag stickor fem, så behövs det fler och då brukar jag göra 35 st. Nu stickar vi kanske inte lika hårt/löst, så det är lite svårt att säga vad som blir bäst för dig. Här kan du se en bild på en 29 uddare: https://garnomera.wordpress.com/2012/08/22/pyttipanna-5/
    Jag har ännu inte kommit på vad jag ska göra med mina snuttar, dom ligger i en påse och väntar.
    Kul att du hittat till min blogg 😀

  4. Hann inte med så mycket stickande igår för de skulle tvättas och städas och handlas och lagas en massa matlådor innan älsklingen drog kl 17…. Men sen 😀

Kommentera

